Bramy garażowe – o montażu słów kilka

Zakup bramy garażowej może okazać się zadaniem trudniejszym niż myślisz. Jednak wybór bramy jest dopiero połową sukcesu – kluczowe znaczenie ma bowiem jej montaż.

Krok pierwszy – wykończenia garażu

Konstrukcję bramy musisz przymocować do nadproża i węgarek, dlatego zanim rozpoczniesz montaż, powinieneś te elementy odpowiednio przygotować. W jaki sposób? Przede wszystkim musisz je otynkować i pomalować – powinny bowiem tworzyć równoległą płaszczyznę.

Kolejnym elementem, o który musisz zadbać, jest sufit – pamiętaj, żeby wykończyć go jeszcze przed rozpoczęciem montażu bramy garażowej, ponieważ później mogą pojawić się trudności.

Krok drugi – ocieplenie ościeża

Aby zapobiec powstaniu mostków termicznych, ocieplając budynek, nie zapomnij o wnętrzu ościeża bramy.

Krok trzeci – posadzki

Idealnie wyprofilowana posadzka jest kluczem do precyzyjnego wyregulowania bramy garażowej i zaprogramowania jej napędu. Posadzka powinna być równa i mieć odpowiedni poziom w stosunku do nadproża i węgarków.

Krok czwarty – instalacja do napędu

Jeszcze zanim otynkujesz garaż, pamiętaj o położeniu instalacji elektrycznej, dzięki której będziesz mógł podłączyć napęd do nowej bramy (jeśli będzie tego wymagała). Zadbaj o to, żeby na suficie znalazło się gniazdko – w ten sposób w późniejszym czasie unikniesz rozkuwania ścian.

brama garażowa 

Krok piąty – montaż

W otworze wjazdowym zamontuj ościeżnicę (klinując w narożnikach) – w pełni kontrolując jej pion i poziom, ponieważ jest to kluczowe dla prawidłowego działania bramy. Następnie zaznacz miejsca, w których wywiercisz otwory niezbędne do osadzenia kątowników montażowych. Po prawidłowym osadzeniu ościeżnicy w murze, powinieneś ją uszczelnić pianką montażową (możesz też użyć do tego uszczelniacza polimerowego lub silikonowego).

Jeśli montujesz bramę segmentową lub uchylną, może się okazać, że powinieneś również zamontować prowadnice przysufitowe. Kolejny etap montażu bramy garażowej składa się z umocowania jej skrzydła (w przypadku bramy uchylnej) lub segmentów (w przypadku bramy segmentowej). Pozostałe elementy montażu są zależne od wybranego modelu bramy.

Na koniec powinieneś jeszcze sprawdzić, czy zamontowane skrzydło nie ociera się o prowadnicę i dokonać ewentualnych poprawek. W efekcie brama nie powinna opadać samoczynnie. Dopiero po zakończeniu wszystkich tych prac można zamontować takie elementy jak: klamki, rygle antywłamaniowe czy mechanizm napędowy.
 


Newsletter